18 Şubat 2015 Çarşamba

Erken Gebelik Belirtileri, Hamilelik Semptomları

Gebelik semptomları her kadında farklı görülebiliyor
Erken Dönem Gebelik Belirtileri
Ben çok fazla belirti yaşadığımı söyleyemem, çünkü son regl tarihimden 33 gün sonra yani 4 hafta 4 günlük hamileyken evde test yaparak hamile olduğumu öğrendim. Herhangi bir belirti üzerine değil, içime doğduğu için gittim bir test aldım. Sonra da bende neler oluyor/olmalı diye araştırdım. Ve 11 ana belirti bulunduğunu gördüm:

İlk belirti tabii ki adet gecikmesi. Bununla birlikte aşağıdaki durumlar gözlenebiliyor. Bunlar en yaygın gebelik semptomları:

1- Halsizlik ve yorgunluk
2- Göğüslerde büyüme ve hassasiyet
3- Mide bulantısı ve kusma
4- İştah açılması ve/veya bazı yiyeceklerden tiksinme
5- Normalden sık idrara çıkma
6- Baş dönmesi
7- İmplantasyon (yerleşme) kanaması
8- Ruh halinde ani değişiklikler
9- Sırt ağrısı
10- Kokulara karşı hassasiyet
11- Bazal metabolizma hızında ve vücut ısısında artış

Tekrar bana dönersek, 

Doğum kontrol hapını birkaç ay önce bıraktığım için zaten düzensiz adet görüyordum,  o yüzden tam bir adet gecikmesinden söz edemeyiz. 

1- Halsizlik ve yorgunluk sonraki haftalarda kendini gösterdi.

2- Göğüslerimde hassasiyet vardı, ama her regl öncesi dönemde çoğunlukla kadınlar bunu yaşıyor zaten. O yüzden ayırt edici olduğunu söyleyemem.

3- Şu anda 10. haftayı bitirmiş durumdayım ve henüz hiç kusmadım, midem nerdeyse hiç bulanmadı. Bu konuda çok şanslıyım

4- İştahım açılmadı, ancak dengeli beslenmeye başladım

5- Yine sonraki haftalarda sık idrara çıkmaya başladım, ama çok da sık değil (henüz :)

6- Başım dönmedi. 

7- Kanamam olmadı

8- Ruh halimde ani değişimler yaşamadım, ama bir enerjisizlik/halsizlik ile birlikte yataktan çıkmama isteği oldu bir süre :)

9-Sırt ağrısı yaşamadım

10- Kokulara karşı her zaman çok hassas olduğum için emin değilim.

11- Bazal metabolizma hızında ve vücut ısısında artışı hissedebilen kimse var mı? Ben hiç anlamadım :)

Yani aslında hamilelik semptomu olarak yaşadığım tek şey bu halsizlik ve ona bağlı isteksizlik haliydi kısacası. Hamile kalmadan önce çok yorgun olduğumu ve çok çalışmaktan tükendiğim için işimi yeni bırakmış olduğumu düşünürsek bu halsizliği biraz ona bağlayabiliriz. Biraz da testi yaptığım gün yıllardır içtiğim sigarayı çat diye bırakmam dengemi bozdu. O yüzden bu durumun ne kadarı gebelikten ne kadarı benden tam bilemedim :)

Info---Bu arada yukardakiler erken gebelik belirtileri. Her hafta farklı semptomlar görülebiliyor. (Bunları Hamilelik Günlüğü başlığı altında ayrıca paylaşacağım.)

Ve hamilelik belirtileri her kadında farklı şekilde kendini gösteriyor. O yüzden bu bende var/bende yok diye düşünmemek ve kaygılanmamak lazım. Hatta hamile kalmayı bir süredir isteyen kadınlar psikolojik olarak kendilerinde bu semptomları yaratmaya başlıyormuş. 

Bence en iyisi stres yapmamak, adet süresinin 35 günü geçmesini bekleyip idrar gebelik testi yapmak, sonuç pozitif ise kan tahlili ile kesinleştirerek kutlamalara başlamak :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder