25 Nisan 2016 Pazartesi

Rüya'nın Ek Gıda Planı

Instagram'dan arada sırada sorular geliyordu. Ama ben aslında ek gıda planımızı paylaşmaktan çekiniyordum. Çünkü doktor yönlendirmesi ile sürdürülmesi gereken tüm süreçler gibi bunda da birisini dinleyerek-internetten okuyarak ilerlemek çok yanlış ve ben buna sebep olmak istemem. Bu yüzden en baştan söylemeliyim, her çocuk farklı. Ve her doktorun her çocuk için tavsiyeleri farklı. Ben bu yazacaklarımı kimseye tavsiye etmiyorum. Sadece sharing is caring diyerek paylaşıyorum. Lütfen siz de bebeğiniz için beslenme planı yaparken sadece ve sadece doktorunuzu dinleyin!

Rüya 8 aylık oldu bugün. Doktorumuzun tavsiyesi ile 5. ayda ek gıdaya hafifçe başlamıştı. Amerikan Pediatri Akademisi de bebeklerin 4-6 ay arasında, doktorun hazır gördüğü zamanda ek gıdaya başlayabileceğini belirtiyor. Ben o dönemde emziriyordum. Rüya 6,5 aylıkken emzirmeyi bıraktım ama bu başka bir yazının konusu. Rüya şu anda devam sütü ile besleniyor.

Öncelikle ek gıdanın adı üstünde ek gıda olduğunu unutmamak gerekiyor. Bu aylarda bebek için esas olan anne sütü-mümkün değilse devam sütü.

Biz Rüya ile 6. ayda aşamalı olarak meyve-sebze-yoğurt-kıyma-kahvaltı şeklinde şimdi uyguladığımız plana geçtik.

Günde 2 veya 3 öğün ek gıda alıyor Rüya. Yani bu saydıklarımın hepsini her gün yedirmiyorum.

Kahvaltı:
Yarım yumurta sarısı, kibrit kutusu kadar beyaz peynir,  bir tatlı kaşığı pekmez, bir çay kaşığı tereyağı, yarım dilim tahıllı ekmek.

Sebze:
Ben Avent buharlı pişirici ile brokoli, kabak, havuç, yeşil fasülye, tatlı patates, patates ve kabak pişiriyorum ve püre yapıyorum. Aslında püre demek doğru olmaz, ilk başladığımız zamanda püre yapana kadar çekiyordum makinede. Ama şimdi ya az çekiyorum ve  ezilmiş kıvamda gibi oluyor, yani daha pütürlü. Ya da sadece çatalla biraz eziyorum. Genelde tek başına yediriyorum sebzeleri, bazen iki sebzeyi karıştırıyorum. Bazen bir tatlı kaşığı zeytinyağı ekliyorum. Ve bazen haşlanmış pirinç. Buharda pişirdiğim sebzeleri Rüya'ya eliyle yemesi için tane halinde de veriyorum. BLW - benim yedirmem karışık bir şekilde gidiyoruz. Ben yedirirken de bazen ona bu püre kaşıklarından veriyorum, kendisi de yemeye çalışıyor bir taraftan.

Kıyma:
3 kere çekilmiş yağsız kuzu kıymayı bu sebzelerden birisi ile karıştırıp kaşık ile yediriyorum. Ya da ekmek içi ve soğan veya sarımsak ekleyerek köfte yapıyorum. Onu da bazen ben yediriyorum, bazen de yemesi için Rüya'ya veriyorum.

Meyve:
Elma, armut ve muz yedirdim şimdiye kadar. Püre şeklinde, bir dilim de yine Rüya'ya vererek.

Yoğurt:
Organik yoğurt ile mayalayarak, günlük sütle evde kendim yapıyorum. Bayaa da güzel oluyor, biz de yiyoruz.

Hiçbir şeye şeker-tuz-salça-baharat koymuyorum. İlk yıl bunlar yok.

Bizim yediğimiz şeylere çok ilgi duyuyor ama henüz erken. Ama biz yemek yerken ona da kendi yiyeceğini yedirmeye çalışıyorum elimden geldiğince. Ailece yemek yemeye alışması için :) Ve biz yerken bizi taklit ederek daha da iştahla yiyor kedi.

Ben bu ek gıda işine başlarken heyecanlıydım ama kaygılı değildim. Genel olarak da pimpirikli bir insan değilim zaten. Rahat olmak çok işe yarıyor kesin bilgi. Biz Rüya ile o yemek yerken çok eğleniyoruz. Herkese güzel ek gıda maceraları dilerim :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder