15 Haziran 2015 Pazartesi

Buğdayın faydaları ve hamilelikte buğday tüketimi

Hamilelikten önce eve hiç buğday almamıştım bile. Ama şimdi sürekli elimin altında. Haşlayıp dolaba koyuyorum ve çıkarıp birkaç seferde kullanabiliyorum.

Ben buğdayı genel olarak haşlanmış şekilde salatalara ekleyerek tüketiyorum. Bir miktar haşlanmış buğdayı yeşil salataya eklediğinizde salatanızı hem daha doyurucu hem de besin değerleri açısından daha zengin hale getirmiş oluyorsunuz. Bazen şehriye veya soğan ile buğday pilavı yapıyorum bazen de fotoğrafta gördüğünüz gibi yoğurtla karıştırıp baharat ekleyerek yiyorum.

Peki neden bu kadar buğday delisi oldum? Çünkü gebelikte tahılları daha sık tüketmek gerekiyor ve buğday çok sağlıklı. Yemeklerin yanında  ekmek yerine beyaz pirinci çok sevsek de bu dönem kendisini dışlıyor ve bulgur ve buğdaya ağırlık veriyoruz. Instagram'da sık sık buğdaylı fotoğraflar paylaştığım için belki merak edenler olur diye bugün faydalarını yazmak istedim.

Buğdayın faydaları:

Buğday; Niasin, E ve B6 vitaminleri, folat, bitkisel protein, lif, magnezyum, fosfor, selenyum ve potasyum açısından zengin bir besin.  Daha ne olsun :)

- Bol lifli bir besin olduğu için sindirimi kolaylaştırıyor, bağırsakları çalıştırıyor ve kabızlığa iyi geliyor. Hamilelikte bu konu çok önemli :)
- Diyabete iyi geliyor. Vücuttaki kan şekerini dengeliyor.
- Saçları güzelleştiriyor.
- Gözlere iyi geliyor (içindeki niasin, e vitamini ve çinko sebebiyle)
- Kalp sağlığı için faydalı.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder