22 Nisan 2016 Cuma

Bebekle Seyahat. Rüya gibiydi :)

Rüya, babası, ben. Geçenlerde Çeşme'ye kaçtık. 4 gün.
İlk seyahatimiz değildi, ilk tatilimiz de değildi. Ama bunları Rüya'nın ilk ayında yaptığımız için Rüya nerede olduğumuzun, ne yaptığımızın farkında değildi. Bu sefer başka. Rüya 7,5 aylıkken gittik. Nasıl geçti? Harika!

Yolculuk: araba, feribot, tekrar araba. Sabah 7 feribotu ile Yenikapı'dan Bandırma'ya geçtik. Rüya'nın uyanma saatinden bayaa erken uyanmış olduk. Feribotun büyük kısmında uyudu. Sonra yolda oto koltuğunda oyuncaklarla oynadı. Mola verdik. Susurluk'ta yoğurt yedirdim. Yolda tekrar oynama. Mama içme. Ve uzun şehirler arası yolun güzel tarafı: uyuyakalma :) Dönüşte de aynı şekilde sorun yaşamadan geldik. Feribot 18:30'daydı bu sefer. Rüya tam feribota bindiğimizde uyandı. O yüzden feribotta uyumadı. Ve sonlarına doğru sıkıldı. Ama idare ettik. Sonlara doğru biraz gezdik dolaştık kanguruyla sadece. Ve kedinin uykusu geldi biraz. Emzik çantasını içindeki iki emzikle birlikte kaybetmiş olmasaydım daha iyiydi :)

Yolda ve tatilde dışarda mama hazırlama: Bir sıcak su termosumuz bir de kaynamış soğumuş suyu koyduğumuz termosumuz var. Hamileliğimde çok su içmek için yanımdan ayırmadığım mavi termos :) Bakınız 41 hafta önceki Instagram postu :) Bir de bölmeli mama kaplarımız var biri Tupperware biri de Nuby. Önceden ölçüp mamayı koyunca hoop biberona dökmek kolay oluyor böyle. Resimdeki Tupperware olan. Ekemiş Anne'den hediye :) Bir de yanımda hep 3 temiz biberon.  Otelde her gün biberon yıkama keyfi yaptık tabii ki :) Babyganics biberon yıkama deterjanımız yanımdaydı.

Evden Uzakta Ek Gıda: Avent Buharlı Pişiriciyi yanımda götürmedim :) Daha uzun bir tatil olsaydı atardım bavula ama sanırım :) Her gün otelde kahvaltı yaptırdık Rüya'ya. Diğer öğünlerde yoğurt, organik kavanoz meyve veya sebze püresi yedirdim. Biraz da gittiğimiz yerlerde biz yemek yerken zeytinyağına batırılmış ekmek içi veya meyve :) Güzel mezecili-balıkçılı güzel zeytinyağlı güzel Ege :) Tek kullanımlık Rossmann önlükler çok işimize yaradı.

Rüya'nın Seyahat Çantası:
Hamileyken aldığım bu çanta içindeydi minik kıyafetler, küçücük eşyalar..  Çantaya bakıp bakıp duygulandım. Bakınız postu 36 hafta önce paylaşmışım. Biraz fazla kıyafet götürmüşüm Rüya için, bir sonraki seyahat için ders oldu. Böyle böyle deneyim kazanıyor insan işte :)

İlaç vs: Yanımıza serum fizyolojik, burun aspiratörü, bir fitil, bir calpol, ateş ölçer ve her gün kullandığımız demir ilacı ve d vitaminini aldım. Böyle yazınca çok gibi görünüyor. Ama küçük bir  makyaj cantası boyutunda bir cantaya sığdı bunlar :)

And the winner is: Tatilin en sevdiğimiz ve en faydalı eşyası Ergobaby kanguru oldu. Rüya için aldıklarım arasında en çok "iyi ki bunu almışım" dediğim şeylerden biri. Alaçatı'da kalabalığın içine bebek arabası ile girmek hem bizim için hem de çocuksuz insanlar için çok zor olurdu :) Üstelik sezondan bile kalabalık olan Ot Festivali hafta sonunda! Hem de Rüya hep kucağımızda uyudu uyandı gezdi etrafına meraklı boncuk gözlerle baka baka.  Çok rahat ettik hep birlikte :) Tek kötü yanı kanguruda uyumaya alışması oldu, ama neyse ki geçti..

Bir de bebek bakim cantamizin sirt cantasi olmasi cok iyi oldu.

Tatilin de aslında tek negatif yanı uyku düzeninin hafifçe değişmiş olması oldu çünkü uyku saatinde otele dönmedik biz. Kanguruda/arabasında uyuttuk. Ama saat değişikliğini de tekrar aştık sayılır. Şimdi dönüyor eski saatine kedi.

Sonuç olarak. Bana çok iyi geldi. Çok çok iyi hem de.. 2 gün Kalyon ve 2 gün Sheraton'da kaldık. Geniş oda önemliymiş ve rahatmış bunu anladık. Kalyon'dan özellikle çok çok memnun kaldık. Çok ilgili, güleryüzlü, kibar, nazik personel  ve çok şık ve temiz bir otel. Normalde tatil için ikimiz buraya gelsek yapacağımız her şeyi Rüya ile de yaptık. (denize giremedik hava soğuktu) Bir de gece dışarı çıkıp dans edemedik. :) Ama o kadar da olsun, değil mi?