10 Mart 2016 Perşembe

Uyku Arkadaşı

Yine eskiden olmayan, bizim hayatımıza yeni girmiş bir kavram.. Yeni moda.. Uyku arkadaşı..  Di mi? :)

Yoo yoo aslında hiç de yeni değil :) Hepimizin küçükken çok sevdiği, yanından ayırmadığı bir oyuncağı ya da uyurken sarıldığı bir ayıcığı vs.. olmuştur. Sadece eskiden bu kadar bilinçli şekilde bebekler uyku arkadaşı edinmeye yönlendirilmiyordu..

Peki neden şimdi yönlendiriliyorlar?

İngilizcesi "Security Blanket" Yani kötü çeviri ile "Güvenlik Battaniyesi" Küçük çocukların ve bebeklerin kendilerini psikolojik olarak rahat-güvende hissetmeleri için kullandıkları rahatlama objesi. Bizde uyku arkadaşı olarak geçiyor. Rüya'ya iki tane almıştım ben de. Biri Blankets&Beyond biri Baby Aspen. Bir de arkadaşlarımızdan hediye yumuşacık bir peluşumuz var. Bu minik tatlı arkadaşlar, bebeğinizin evinden uzakta da olsa huzurla uyumasına yardımcı oluyor.

Ama onları kullanmak için daha doğrusu yatağında bırakmak için çok erken. Genel olarak 1 yaşına kadar  (bebekten bebeğe değişen durumlar olabilir, bu süre için 2 yaş diyenler de var, siz de araştırabilir ve doktorunuza sorabilirsiniz) bebeklerin yatağında sıkıca geçirilmiş çarşaf dışında bir şey olması önerilmiyor. Yastık, battaniye, yorgan, kumaş oyuncak vs boğulma riski yaratıyor. Ve "Ani Bebek Ölümü Sendromu" riskini artırıyor.

Ben doğduğundan bu yana Rüya'nın üstünü hiç örtmedim. Hala da örtmüyorum. Gündüz uykularında normal kıyafeti ile uyuyor. Gece uyku tulumu giydiriyorum. Aldığım  uyku oyuncaklarını da uyurken yanında bırakmadım hiç. Bunlar çok fazla oynadığı oyuncaklar olmadığı için bir bağ da kurmadı. Ama bizim odadaki yatağında duran ayıcığa alışmış olduğunu bugünlerde farkettim.

Rüya'yı artık kendi odasındaki yatağında yatırıyorum. (6 aylık olunca başladım). Ve yerini yadırgıyor! Ben bizim odada da  kendi yatağında yattığı için çok farketmez diye düşünüyordum ama tahmin ettiğimden fazla alışmış bu kedi bizim tavan görüntüsüne :) Yani bebeğinizi odasına geçirecekseniz en azından gündüz uykuları için önceden başlayın derim. Bu arada ben kucakta uyutup yatırmıyorum Rüya'yı, o yüzden önemli bu yatak olayı.  Yatağına koyuyorum ve şu anda yatağının üzerindeki çerçeveler çok dikkatini çekiyor :)

Neyse, bu ayıcığı, adı Zizzo, geçen gün yanına getirdim uyurken, Rüya görünce tanıdı ve çok sevindi. Ben de dedim ki benim sosyal kelebeğim Zizzo ile arkadaş olmuş bile :) Şimdi artık Zizzo bizimle gezmeye başlayabilir :) Rüya kendi isteğiyle bırakana kadar da bizimle yaşayabilir. Bence güzel bir şey. Peki kaybedersek ne olacak? İşte onu bilmiyorum. Umarım kaybetmeyiz. Bir sonraki randevuda doktorumuza danışacağım bunu.

Siz bebeğinizin odasını ayırdınız mı? Uyku arkadaşı hakkında ne düşünüyorsunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder