23 Şubat 2017 Perşembe

bana güzel bir şey söyle :)


Bence biz bu konuda hic iyi degiliz. 

Birisinde guzel bi sey/bir guzellik gordugumuzde bunu ona soylemiyoruz. Söyleyemiyoruz

Amerikalilar'dan ornek verecegim. Mesela, "i like your hair" yani "saçını sevdim" kadar basit bir begenme ifadesi veya "ne kadar guzel fotograf çekiyorsun" gibi bir takdir.. 

Tabii ki her seyin " vaaaauuv! it's emeyzinng" nidalari ile yapmacik veya asiri begenilmesi gibi bir durum olsa keske bizde de demiyorum. Ama biz nedense bazen kiskancliktan bazen sadece soylemenin garip kacacagini / yanlış anlaşılacağını dusunerek guzel buldugumuz seyleri karsimizdaki insana pat diye soyleyemiyoruz. Bence zaten iltifat etmeyi de cok iyi bilmiyoruz. Hem kadınlar hem de erkekler olarak.

Oysa guzel bulunmak/begenilmek, cok zorlandiginiz bir seyin birisi tarafindan takdir edildigini gormek, yaptiginiz herhangi bir iste iyi oldugunuzun size soylenmesi, ayakkabi ve kiyafet seciminizden dolayi ovgu almak vs. insani acayip mutlu ve motive eden bi sey aslinda. Biz anneler icin de tabii ki anneligimiz ile ilgili tatlı bir yorum, cabamiz veya yorgunlugumuz ile ilgili bir empati, anne olmanin zorlugu ile ilgili bir helal olsun! nasil da gulumsetici degil mi :) Bir insanı mutlu etmek için düşündüğümüz şeyi sadece söylemek yeterliyken neden yapamıyoruz?


Iltifat almak konusunda daha da kotuyuz. Kadinlarin iltifata verdigi garip tepki, iltifati kabul etmeyi beceremememiz diye bi sey vardi kim yazmisti nerdeydi hatirlamiyorum ama gercekten birisi bize guzel bi sey soylediginde acayip bir mutevazilige kapiliyoruz ve panik oluyoruz. Yok canim. Sen daha iyisin/guzelsin. Daha iyileri sizin olsun gibi hazir cevaplarimiz var. Ezberlenmis tepkilerimiz. Ama boyle olmamasi lazim. Tesekkür etmeyi ve iltifatı karşılamayı öğrenmemiz lazım. Tarzınıza göre teşekkür edip nazikçe gülümseyebilirsiniz, "eyvallah" diyebilirsiniz, veya siz de açık sözlülükle "bunu farketmene çok sevindim", "bunun için çok uğraştım" vs şeklinde kendi duygularınızı ifade edebilirsiniz. 

Güzel bir şey söylemeye geri dönersek.. Bence herkes ailesinde, arkadaslarinda hatta tanimadigi insanlarda buldugu guzellikleri soylesin, hic cekinmesin. Çünkü sadece birkac saniyede soylediginiz bir cumle, karsinizdaki insanda silinmeyecek bir ani olarak kaliyor. Hani su soz var ya, insanlar vs vs'yi unutur ama kendisini nasil hissettirdiginizi unutmaz diye. 

Siz de birisine kendini mutlu hissettirin. Kabanin cok guzelmis bayildim deyin. Veya ben senin su yonune hayranim deyin. Saclarin boyle cok guzel olmus veya bu kadar duzenli spor yapabilmen cok iyi deyin. Kocaman bir kalbin var veya senin pilavin kadar guzel pilav yemedim deyin. Senin müzik zevkin çok iyi  bana yeni bir sarki oner deyin. Ne biliym işte...

Aklınızdan gecen güzel şeyi içinizde tutmayın. Bir insanda çok güzel bir his olarak kalın. Çünkü dünyayı güzellik kurtaracak :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder