30 Haziran 2015 Salı

Gebelikte İkinci Trimester

Gebeliğin ikinci 3 aylık dönemine,  yani 13-28 haftalık hamilelik dönemine ikinci trimester deniliyor.

Ben birinci trimestere keyifleri ve zorlukları ile "Mucizeye Alışma Süreci" demiştim yazımda. Buradan okuyabilirsiniz: İlk Trimester'de Neler Oluyor

Birinci trimesterin zorluklarının geride bırakıldığı, o ilk şaşkınlığın atlatıldığı, yeni sürprizlerin yaşandığı, göbeğin artık belli olmaya başladığı ve en heyecanlı kısmı: cinsiyetin öğrenildiği ikinci trimesterde bebeğiniz ve siz birlikte çok büyük değişiklikler yaşıyorsunuz ve bundan çok keyif alıyorsunuz :) Tabii ki ikinci trimesterde zorluklar yaşayanlar olabiliyor, ama genel olarak bu dönem hamileliğin en rahat ve keyifli kısmı olarak geçiyor literatürde :) Ben bu döneme "Oh Ne Ala Hamilelik" diyeceğim.

Önce anne adayından başlayalım:

Bu dönemde mide bulantılarınız geçiyor, iştahınız açılıyor ve bebeğiniz büyürken siz de hızlı bir şekilde kilo almaya başlıyorsunuz. İlk trimesterde çok az kilo almış veya benim gibi hiç almamış olabilirsiniz. Şimdi tartıda her hafta artış görmeye hazır olun :) Vücut kitle indeksinize göre 200 ile 600 gr arasında değişebilir, ama ortalama haftada 500 gr alınıyormuş. Ben 12-29 hafta arasında toplam 7 kg aldım, haftada ortalama 411 gr yapıyor.

Semptomlara gelirsek,

- Mide bulantısının yerini mide yanması alabiliyor, bu dönemde benim başıma gelmedi neyse ki. Beslenme alışkanlıklarınıza dikkat etmek ve bol su içmek önemli.

- Aldığınız kilolarla birlikte ağırlık merkeziniz değişiyor ve sırt ağrıları başlayabiliyor. Düzenli egzersiz ile bunu da hafifletebiliyorsunuz. Ben haftada 2 gün pilates ve 5 gün yürüyüş ile nerdeyse sıfır ağrı yaşadım. Sadece bir-iki gün, galiba yatarken bir şekilde tutuldum ve biraz ağrım oldu ama kolayca geçti. Bu arada sürekli yan yatıyorsunuz ve buna alışmak çok kolay değil. Aşırı kilo alımı eminim daha da zorlaştırıyordur, o yüzden kilolara dikkat!

-El ve ayaklarda şişme 4.aydan itibaren başlayabiliyor. Ben neyse ki ödemsiz atlattım. Bu konuyla ilgili yazımı okumak isterseniz: Hamilelikte Ödem ve Ödemi Önleme Yolları

- Sindirim zorlukları, şişkinlik ve kabızlık, damarların daha belirgin hale gelmesi, göğüslerde büyümenin devam etmesi, bacak krampları ve ani ayağa kalkmada baş dönmesi gibi yaşayabileceğiniz diğer değişiklikler de olabiliyor. Sizi tedirgin eden durumları doktorunuzla paylaşmanızı tavsiye ederim.

Bebeğiniz ile ilgili değişikler :

En güzel ve heyecanlı kısmı tekmeleri hissetmeye başlamak. Ben ilk olarak 17.haftada, cinsiyeti öğrendiğimiz kontrolün akşamında hissettim, tam da adıyla hitap etmeye başlayabildiğimiz gün. Çok güzel ve özel bir andı. Ortalama olarak tekmeler 20. haftadan sonra hissedilebiliyormuş. Sonrasında ise sürekli size orda olduğunu hatırlatan minik insan ile iletişim kurmaya çalışıyorsunuz. Hıçkırıklar ile tekmeleri ayırt etmeye başlıyor ve bu hareketlerden - özellikle sağlıklı olduğunu hissettirdiği için- çok keyif alıyorsunuz.

Hızlı büyüyor demişken, 10 cm gibi başladığı ikinci trimesterin sonunu 35 cm gibi bir boyla ve 1kg civarı bir kiloyla tamamlıyor bebeğiniz. Bu arada organ gelişimleri tamamlanmaya devam ediyor.

Bu dönemde bebeğinizin saçı ve tırnakları çıkıyor, sizi duymaya başlıyor, ışığa ve sese tepki veriyor, parmağını emiyor ve yüz ifadeleri oluşuyor, gözlerini açıp kapamaya başlıyor, nefes alma pratikleri yapıyor, hıçkırıyor ve çiş yapmaya başlıyor :)

Ben 29+4'ten bildiriyorum artık, yani üçüncü trimester içindeyim. Bu haftaların geldiğine hala inanamıyorum. Zaman geçmiyor gibi gelirkeni bir bakıyorsunuz doğuma 73 gün kalmış. Tadını çıkarın diyorum ama ne yapacağınızı söyleyemiyorum tabii ki.. Herkesin tarzı farklı. Ben, naçizane, sadece hamilelik için değil hayatın geneli için söyleyebileceklerimi söyleyeyim yine de: Negatif düşüncelere kapılmayın ve şikayetlerinizi abartmayın, aslında hiçbir şeyi çok abartmayın :) Çok abartılmış düşünce ve duyguların keyfinizi kaçırmasına izin vermeyin. İçinizdeki mucizeye daha iyi bir anne olmak ve daha iyi, daha çok seveceğiniz bir insan olmak için kendinizi geliştirmeye başlayın. Çok az kaldı çünkü bir rol model olmanıza, bunu unutmayın :)

1 yorum: