8 Haziran 2015 Pazartesi

Mercimekli ve Buğdaylı Pazı Salatası

Hamileyken demir açısından zengin bir beslenme programınız olmalı. Ve hem demir, hem vitaminler hem de sindirim sisteminizin aktif çalışması için yeşil yapraklı sebzeleri çok sık tüketmelisiniz.

Örneğin ben her gün en az 1 kase yeşil salata yiyorum. Ara öğün olarak veya et yemeklerinin yanında, bazen de bu tarifini vereceğim kadar doyurucu bir salata ise ana öğün olarak tüketiyorum.

Besleyicilikte ve lezzette çok iddialı olan bu salatamızda aşağıdakiler bulunuyor:

- Sapları koparılmış pazı yaprakları (marul gibi çiğ haliyle doğruyorsunuz)
- Mor marul (başka bir adı olabilir, ben mor marul diyorum:) )
- Haşlanmış yeşil mercimek
- Haşlanmış buğday
- Dereotu
- Kurutulmuş domates (ben en çok Fora marka olanı seviyorum)
- Sarımsak
- Bol limon suyu
- Zeytinyağı
- Sumak ve tuz

Hangi malzemeden ne kadar koyacağınız tamamen size bağlı, ben denemiş ve afiyetle yemiş biri olarak bunların birbirine çok yakıştığına kefilim. damak tadınıza göre ekleme çıkarma da yapabilirsiniz. Sadece buğday ve mercimeği çok fazla koymamanızı tavsiye edebilrim.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder