31 Ağustos 2016 Çarşamba

Ruyacım 1 yaşındasın!

Zaman nasıl böyle hızlı geçti inanamıyorum!

1 yaşındasın. 10 kilo. 76 cm.

Sabah 7de kalkıyorsun. Gün içinde iki kez uyuyorsun. Akşam 8:00 - 8:30 arasında yatıyorsun.
Seni yatağına bırakıyorum. İyi uykular annecim seni çok seviyorum diyorum. Çıkıyorum. DumDum ve emziğini alıyorsun. Uyuyorsun.

Çok fazla yemiyorsun. Çok az da değil. Ve artık yemek seçiyorsun. Ama tercihlerin ve damak tadın çok değişecek daha, biliyorum. Seni zorlamıyorum.

Uyandığında hemen seslenmiyorsun, biraz bekliyorsun. Kamerayı aktif olarak yeni kullanmaya başladım. Sen telsizi telefon gibi kullanıp sürekli yere düşürünce iflas etti artık. Şimdi görüyorum artık nasıl uykuya daldığını ve uyanınca kendi kendine bir süre takılıp sonra gel veya anne dediğini. Önceden ses çıkardığında yeni uyandığını sanıyordum :)

Hala iki dişin var :) Geçenlerde çıkacak sandık üstten de ama yanlış alarmmış.

Yürüyorsun. Paytak paytak. Gecen hafta sonu sana iki çift ayakkabı aldık. Çok sevdin. Ayağına götürüp giymeye çalışırken çok tatlı oluyorsun.

Konuşmaya çalışıyorsun. Çok heveslisin. Papağan gibi tekrar ediyorsun kelimeleri.

En çok kullandıkların: Baba, anne, gel, kedi, dede, lamba (bamba), bebek,  annane, Arya, hala, dayı (dayıdayıdayıdayı şeklinde), Hande, ayna (nana), gittiii, mama, su (hu), bir (deiiii) ve iki (k tam duyulmuyor iiii gibi söylüyorsun)
Arada sırada veya görünce söylediklerin: havuz, kuş (kuu), araba, abla, taksi, abo :)
Kebap ve kanka da dediğin de oldu :)

Çoğu şeyi anlıyorsun artık. ve anladığını belli ediyorsun. Mesela ayağına düşer mum Rüyacım, canın acır dediğimde ağlayan surat yapıyorsun.

Ben mamanı hazırlarken deeiii ikiiii diyorsun. Ben her seferinde sayarak koyduğum için öğrenmişsin. Parmaklarını say deyince de aynı şeyi yapıyorsun.

Kendi aramızda konuştuklarımızı çaktırmadan dinlediğini farkettik :) Konuşmamız içinde telefon geçiyorsa mesela, bize dönüp telefonla konuşma taklidi yapıyorsun elini kulağına götürerek. Biz senin oynadığını sanıyorduk o sırada.

Rüya sen nasıl bağırıyorsun deyince "sessizce aaa", dayı nasıl gülüyor deyince "hohohoo", ucak nasıl ucuyor veya rüzgar nasıl esiyor deyince "uuuuu", bebek nasıl ağlıyor deyince ağlayan suratla "aaaaa" yapıyorsun.

Sen kaç yaşındasın diye sorunca deeiii diyorsun. 1 demeye çalışarak. çok tatlısın.

Arya gibi Arya de, Arya nasıl Arya diyor? dediğimde Aryaaaa diye onun vurgusuyla taklidini yapıyorsun taklitçi kedim. Köpek nasıl yapıyor dediğimizde hovhovhov yapıyorsun dudağını büzerek. Bu babanın favorisi :) Baban ıslık çalınca dudaklarını büzüp sen de çalmaya çalışıyorsun.

Parka gidelim mi dediğimizde gözlerin parlıyor. Salıncakta nasıl sallanıyorsun deyince kendini sallıyorsun.

Müzik dinlemeyi ve dans etmeyi seviyorsun. Ah o göbeğini oynatışın! Şarkı söylememize bayılıyorsun. Benim bile söylememi çok seviyorsun :) bu ses ve bu yorumla :))  Ben de sana bazı güzel besteler yapıyorum :)))

Havuzda nasıl yüzdün deyince veya kuşlar nasıl uçuyor deyince kollarını çırpıyorsun. Acıktın mı deyince acıktıysan "mamaaa, mammammaaa" diyorsun.

Nasıl yemek yiyorsun deyince ağzını bir şey çiğner gibi yapıyorsun. Nasıl uyuyorsun deyince yüzüstü yatıp kafanı yere koyuyorsun. Birisi uyuyor diyorsam veya baba telefonda konuşuyor düyorsam elini kulağına koyuyorsun. Seni yemek istiyorum.

Öksüren biri duyarsan hiç kaçırmayıp hemen öksürme taklidi yapıyorsun :) Kuşlara hala bayılıyorsun. Ne zaman görsen gel deyip elinle gel hareketi yapıyorsun.

Annane öğretmişti uzun zaman önce. Hoşgeldin deyince el sıkışır gibi uzatıp sallıyorsun. Bazen pazarlık eden esnaf gibi :)

Çirkin ol deyince çirkin yapıyorsun suratını. Hande öğretti. Göz kırp deyince iki gözünü birden kırpıyorsun.

Kulağın nerde, gözün, burnun, ağzın nerde deyince gösteriyorsun. Bir de bizimkileri gösteriyorsun. Munu munu yapalım deyince burnunu burnumuza getiriyorsun. Öpücük verir misin deyince avva diyerek öpüyorsun. Şimdi artık elinle öpücük atmayı da öğrendin. Bir de bay bay yapıyorsun. Ama canın isterse.

Oyuncaklarından birine veya bize pışpış yap deyince o minik elinle pışpış yapıyorsun. Emziğini veya mamayı oyuncağına ver deyince veriyorsun. Elinde yiyecek bi şey varsa ve oyuncağına uzatıyorsan ağzını şapırdatıyorsun yeme efekti olarak :))

Bugünlerde oyuncak telefonun elindeyken annaneyi ara veya dedeyi ara deyince onları ararmıs gibi yapıp annane gel, dede gel dedin.

Yapmanı istemediğimizi bildiğin bi şeyi bize gösterip kafanı hayır anlamında sallıyorsun. mesela terlikle oynamak. ve gözümüzün içine bakarak yapıyorsun :))) bazen de sadece hayır dememiz için gösterip hayır deyince gülüyor ve bırakıyorsun.

Seninle normal konuşuyoruz her zaman. Doğduğun günden beri. ve her şeyi anlatıyoruz. çok alakasız şeyler olsa bile. Burcu benimle çok dalga geçti bu arada bununla ilgili. Çok güldük :) Sana hiç cıs veya uf olursun gibi şeyler söylemedim. Tehlikeli dediğim şeylerden uzak durmayı genel olarak öğrendin. Yeni bir şeyse tehlikeli, canın yanar veya pis vs diyorum. Canın çok tatlı bu arada, babana çekmişsin :) ve çok temkinlisin.

Bezini değiştirmemizi hiç sevmiyorsun.

Gezmeye bayılıyorsun.

Her türlü su olayına bayılıyorsun. Banyo, havuz, deniz... Çıkmak istemiyorsun.

İnsanların zorla da olsa ilgisini çekiyorsun. Sana bakmalarını ve gülmelerini sağlıyorsun :)

Kitap, dergi vs. ne bulursan okumaya bayılıyorsun. Annene çekmişsin :) Bu arada okuma taklidin çok komik küçük kedim.

Bir saniye bile yerinde durmuyorsun:)

Babana bayılıyorsun. O kadar babacısın ki! Baba geliyor deyince kapıya koşuyorsun. Sabahları öp uyandır dediğimde öpüyorsun. İşe giderken öyle bir sarılıyorsun ki.. Ayrılmanız çok zor oluyor. Hiç sana unutturarak göndermiyorum babanı. İşe gidiyor, geri gelecek diyorum. Baban da öyle diyor ve zorla ayrılıyor senden her sabah. Bazen kucağındayken gel Rüyacım diyorum. Gözüme bakıp vurgulu vurgulu babba diyorsun. Bugün hatta elini bir babanın göğsüne koyuşun vardı bana bakıp baba derken. Şok olduk. Tamam dur orda dedim :) Baban da pis işlere mümkün olduğunca bulaşmayarak senin kurtarıcın, kahramanın olmaya zevkle devam ediyor :)))

Hala mis gibi kokuyorsun.

Aslında çok daha fazla duygusal şey var yazmak istediğim bu 1 yıl ile ilgili ama fırsat yaratamıyorum bu aralar. Şimdilik bunları yazmak istedim hemen çünkü bu yaptıklarını unutmadan not almak istedim. Yine unuttuklarım vardır mutlaka :( Seni çok seviyorum küçük yıldızım. Çok çabuk 1 yaşında oldun. Nolur biraz yavaş geçsin zaman. Sana doyamıyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder